昨天聽了我們戳的新歌,心血來潮隨手翻了譯。

 

小戳

 

undefined

 

 

 


Troye Sivan - The Good Side

 

 

 

 

I got the good side of things,

我找到了更好的一些事情,

Left you with both of the rings,

卻留下你還有和你一對的戒指,

My fingers danced, and swayed in the breeze,

我的手指在微風中舞動及搖擺著,

The change in the wind took you down to your knees 

在風中的變化,也許讓你沮喪不已了吧


I got the good side of you,

我知道與你在一起時的美好,

Sent it out into the blue,

我用了藍色向全世界發送我們的幸福,

The people danced, to the sound of your heart,

讓人們為了你而跳舞,

The world sang along to it falling apart 

直到世界末日都在歌頌我們的戀歌

 

But I sympathise, and I recognise,
但我能感同身受,我承認,

And baby, I apologise,

而且寶貝,我必須道歉,

That I got the good side,

我找到了於我而言好的,

The good side of things 

好的一些事情。


I got the good side of life,

我找到了生命中的美好,

Travelled the universe twice, 

環遊了宇宙兩次之後,

So many thoughts I wanted to share,

我有好多想法想與你分享,

But I didn’t call because it wouldn’t be fair

但我沒有打電話給你,因為我知道這對你不公平

 

Then I got the good side of new,

然後,我的生活有了一些新事物,

Found arms to fall right into,

我找到了一雙讓我好眠的臂彎,

I know how it looked, It wasn’t the plan,

我知道這看起來難以接受,這甚至令人無法預料,

And someday I hope that you’ll understand, 

而將來有天,我希望你會理解


But I sympathise, and I recognise,
但我能感同身受,我承認,

And baby, I apologise,

而且寶貝,我必須道歉,

That I got the good side,

我找到了於我而言好的,

The good side of things 

好的一些事情。

 


I’m sure we’ll meet in the spring,

我相信,我們還會在春天相遇,

And catch up on everything,

並且聊聊前些日子發生的事情,

I’ll say I’m proud of all that you’ve done,

而我會說,我為你所做的一切都引以為榮,

You taught me the ropes, and you taught me to love

因為是你教會我人生真諦,也是你教會我如何去愛

 

But I sympathise, and I recognise,
但我能感同身受,我承認,

And baby, I apologise,

而且寶貝,我必須道歉,

That I got the good side,

我找到了於我而言好的,

The good side of things 

好的一些事情。


Sympathise, recognise,
我能體會,我承認,

Apologise,

我感到抱歉,

That I got the good side,

我找到了於我而言好的,

The good side of things 

好的一些事情。

 

 

 

 

 


我們在向前走的同時,也許會落下了誰、遺漏了什麼,曾經於我們而言是最好的事物,

但還是不得不,不得不放下過去那些牽絆,為了我們更展望的未來。

我們會感到抱歉,我們也希望過往能理解,我們必須堅定向前的決心,

所以即使會讓誰心碎,仍回不了頭。

這就是那些,更好的,你會知道的,好的事情。

 

而某天回首,我們還會相遇,在溫暖的春天,互道,

嘿,最近還好嗎?

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    天才 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()